Verzenden & bezorgen

Verzenden & bezorgen in Nederland & België

Verzendkosten

Géén verzendkosten voor bezorging in Nederland wanneer uw bestelling meer dan € 150 bedraagt. Bestelt u voor minder dan € 150 dan bedragen de verzendkosten € 15 in Nederland. Voor levering op de Waddeneilanden kan een toeslag van toepassing zijn (afhankelijk van afmeting en gewicht). Na ontvangst van uw bestelling zullen wij het bedrag van de toeslag voor verzending aan u doorgeven. Voor België bedragen de verzendkosten € 20 bij een bestelling tot € 350. Alle vermelde bedragen zijn exclusief  21% BTW.

Levering

Levering is exclusief het uitpakken of plaatsen of monteren van artikelen en geschiedt uitsluitend in Nederland en België. Levering vindt plaats op werkdagen, maandag tot en met vrijdag, doorgaans tussen 8.00 uur en 17.00 uur. De bestelling wordt bezorgd tot de eerste drempel. Bij levering van grote apparatuur bent u er zelf voor verantwoordelijk dat de bestelde producten door deuropeningen en op uw locatie passen en dat de vervoerder voldoende toegang heeft om de levering te voltooien. We kunnen geen verantwoordelijkheid aanvaarden als het niet past of als de vervoerder niet kan leveren. Alle vervoerskosten die worden veroorzaakt door een afgebroken levering, zijn de verantwoordelijkheid van de klant en kunnen extra kosten met zich meebrengen.
Let op: bestellingen van Hobart producten worden alleen in Nederland geleverd.

Levertijd

Wij doen onze uiterste best om uw bestelling zo spoedig mogelijk te leveren. De op onze website vermelde levertijd geldt voor levering in Nederland en is gebaseerd op onze ervaringen en kunnen eventueel afwijken. Leveringen naar België doen er over het algemeen een dag langer over. Producten die speciaal voor u besteld of geproduceerd worden, kunnen een afwijkende levertijd hebben. Wanneer uw bestelling een langere levertijd heeft dan op de website is vermeld, zult u hiervan bericht per e-mail ontvangen, uiterlijk binnen 2 werkdagen na bestelling. Bij uitlopende levertijden kunnen we altijd in overleg met u, een passend alternatief selecteren of overgaan tot het annuleren van uw bestelling. Over het algemeen worden de producten vanaf de groothandel/fabriek rechtstreeks aan onze klanten geleverd. U bent daardoor altijd verzekerd van de meest actuele producten (geen overjarige modellen) en snelle levertijden. Standaard worden bestellingen verzonden zodra ze compleet zijn en alle producten in de bestelling geleverd kunnen worden. Hiervan kan afgeweken worden bij rechtstreekse leveringen van verschillende groothandels/fabrieken. Heeft u een bestelling extra snel nodig? Neem dan even contact met ons op. Een kortere levertijd is wellicht mogelijk.

Foutieve leveringen en beschadigingen

Bij ontvangst dient de ontvanger het product op schade te controleren. U moet het artikel weigeren indien u constateert dat het geleverde product niet overeenkomt met het door u bestelde product of dat uw bestelling is geopend of zware beschadigingen heeft. In dat geval dient u ons hiervan direct binnen 48 uur (uiterlijk tot 5 dagen na ontvangst) op de hoogte te stellen. Vul onderstaand schadeformulier in en voeg foto’s van de schade bij zodat wij uw schadegeval in behandeling kunnen nemen. Na ontvangst zullen wij de nodige stappen ondernemen. Wij kunnen niet aansprakelijk voor eventuele schade worden gesteld als u de vrachtbrief tekent zonder uw bestelling te controleren.

Annuleren

Het kan voorkomen dat een bestelling langer op zich laat wachten dan gewenst is. In dat geval heeft u (bijna) altijd de mogelijkheid om bestellingen te annuleren. In het geval dat het gaat om speciaal voor uw bestelde artikelen zal een annulering niet mogelijk zijn. U kunt uw bestelling ongedaan maken door ons te bellen (0172) 500280 of onderstaand annuleringsformulier naar ons te sturen. Tevens vernemen wij graag van u de reden van annuleren. U zult vervolgens binnen 1 werkdag een bevestiging van uw annulering ontvangen. Heeft u reeds betaald, dan wordt het bijbehorende bedrag binnen 14 werkdagen op uw rekening teruggestort.