Wilt u een storing melden?
Bij ons draait alles om tevreden klanten. Een storing komt altijd ongelegen. Daarom vindt de service van apparatuur plaats door gespecialiseerde monteurs van erkende bedrijven.
Voordat u een storing meldt, kunt u het volgende controleren:
- Staat er stroom op de wandcontactdoos en is de voedingsspanning in orde? Zekering in meterkast controleren.
- Staat het apparaat correct ingesteld? Instelling controleren op bediening.
- Staan alle kranen open en is de afvoer niet verstopt? Kranen en afvoer controleren.
- Storingsprobleem? Raadpleeg de gebruikershandleiding bij “storing”of “troubleshooting”.
- Storing aan uw koeling? Bekijk eerst onderstaande storingschecklist.
- Nog steeds problemen? Vul het storingsformulier in wanneer u er zeker van bent dat het voor uw gevoel aan het apparaat ligt.
Storingsmelding
Indien u een storing wilt melden, klik dan op de onderstaande ‘storingsformulier’ button en vul deze in. Na ontvangst van uw melding, nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op. Na werktijden kunt u een dringende storing uitsluitend telefonisch 06 1628 9334 te melden.
Garantie
Op alle door ons geleverde nieuwe producten krijgt u garantie. Afhankelijk van het product kan het om een reparatie onder garantie op uw locatie of een carry-inn garantie gaan. De carry-in garantie gaat in vanaf de dag dat het door u gekochte product bij u is afgeleverd. Bij carry-inn kan het zijn dat wij u verzoeken het betreffende product op te sturen naar het door ons opgegeven adres. Na reparatie sturen wij het product aan u retour. In andere gevallen verzorgen wij een monteur die bij u op locatie langskomt om het probleem te verhelpen.
Uitgesloten van garantie
De garantie sluit schade uit die het gevolg is transport, ondeugdelijke opslag of onderhoud of als gevolg van een verkeerd gebruik van het product. Eveneens van garantie uitgesloten is schade als gevolg van een installatie die niet conform de technische specificaties van de fabrikant is uitgevoerd. Hieronder valt bijvoorbeeld de toepassing van een vervuilde en agressieve watertoevoer, een gastoevoer met gas van lage kwaliteit of een stroomaansluting die niet voldoet aan de nominale spanning en belasting. De garantie sluit eveneens schade uit als gevolg van vermogenspieken of geknoei door onbevoegde of ondeskundige personen. de garantie komt eveneens te vervallen bij schade aan het apparaat als gevolg van kalkafzettingen. Verder dekt de garantie geen verbruiksonderelen zoals; afdichtingen, lampjes, glaspanelen, decoraties en onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn. De garantie komt eveneens te vervallen in het geval dat de schade het resultaat is van een onjuiste installatie of een installatie die niet is uitgevoerd door een erkende klantondersteuningsdienst. Als de garantieperiode is verlopen, komt automatisch ook de fabrieksgarantie te vervallen.
Reparatie buiten garantie
- Kosten bij defecten buiten garantie: Als er sprake is van een defect buiten de garantieperiode, zullen reparatiekosten in rekening worden gebracht. Voordat we overgaan tot reparatie, voorzien we u van een inschatting van deze kosten. We repareren alleen met uw toestemming.
- Onderzoekskosten: Indien u besluit om de reparatie niet uit te laten voeren, vragen we een vergoeding voor onderzoekskosten van € 49 excl. BTW. Dit is om de kosten te dekken voor het opsporen van de klacht, wat vaak een tijdrovend proces is waarbij verschillende tests en analyses nodig zijn.
- Toepassing onderzoekskosten: Deze kosten zijn ook van toepassing als uit het onderzoek blijkt dat het artikel niet meer te repareren is, of als de klacht niet aan het licht komt tijdens het onderzoek.
- Verzendkosten: Houd er rekening mee dat de transportkosten voor het verzenden van het apparaat naar onze storingsdienst en de terugzending naar u voor eigen rekening zijn.